نشست صمیمی سر تیم های گشت رضویون در نمازخانه سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 153
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 429
:: بازدید ماه : 8118
:: بازدید سال : 20807
:: بازدید کلی : 297945
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 16 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:30صبح روز شنبه 16 شهریورماه 1398 ، نشست صمیمی سرتیم های گشت رضویون با اعضای محلی مؤثر و شورای تأمین در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر عدنان غزی فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، با اشاره به فلسفه ی ائمه ی اطهار(ع) گفت : به عنوان پاسدار انقلاب ، اولین وظیفه ای که به عهده ی ماست ،خیلی سنگین است ،چرا ؟ همانگونه که امام حسین(ع) مسئولیتش سنگین تر از بقیه ی اهل بیت(ع) است ؛ برخی فکر می کنند امام حسین(ع) صلح کرده ؛ امام علی25 سال سکوت کرد، امام سجاد(ع) اوج «معرفت ، ایثار و رحمت» بود ؛ این نیست که ما فکر کنیم فلسفه ی همه ی ائمه ی اطهار(ع) یکسان است ، خیر ؛ هر کدام یک رسالت دارند ، خودِ خداوند در قرآن می فرماید : «كل يوم هو في شأن» در معنای «کل یوم هو فی شأن» اختلاف است، گفته شده منظور شأن خداوند است که گروهی را زنده می نماید و گروهی دیگر را می میراند و گروهی را عافیت عطا می کند و گروه دیگری را بیمار می نماید. وهمچنین دیگر مواردی مانند ؛ «هلاکت ، نجات ، محرومیت و عطا » می دهد .

وی افزود : به هنگام جنگ کسی نمی گوید باید مستقیم حرکت کنید ؛ در حالی که جنگ است و ممکن است دو متر به عقب با دومتر به سمت راست یا چپ برویم ؛ یک استراتژی مهم نظامی هست و یک سری تاکتیک وجود دارد که مرتب تغییر پیدا می کنند ، فلسفه ی ائمه ی اطهار(ع) هم دقیقا همین است .

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : اولین پاسدار اسلام که بهترین سرمایه یعنی جان با ارزشش گذشت و آن را تقدیم نظام اسلامی نمود  ، آیا می بایست با خانواده حرکت کند؟نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید یک نگاه وسیع تری به موضوع داشته باشیم ، فرض کنیم که خداوند به واسطه ی پیامبر امام علی(ع) را منصوب نکرد ، آیا معاویه حق داشت خلاف را غصب کند ؟ با فرض این که معاویه در سقیفه به عنوان خلیفه ی اول انتخاب می شد ، خاندانی که تمام وجودش را هزینه ی اسلام کرد الان به عقب رانده شده ؛ یک خاندانی جلو آمده که اسلام را می خواهد تبدیل به سلطنت کند «هر چند این کار را انجام داد» از سال 61 تا سال 132 هجری قمری ، حدود 90 سال حکومت دست بنی امیه بود ؛ علاوه بر آن 10 سال قبل ترکه دست معاویه بود دقیقا یک قرن حکومت دست بنی امیه بوده است ؛ این سلطنت هست یا نیست؟

دکتر عدنان غزی افزود : بعد از بنی امیه نوبت به بنی عباس و اولاد عباس رسید و شاهکار بنی امیه را کامل کرده و 565 سال حکومت کردند و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) را از حق قانونی محروم کردند و اینجا بود که فلسفه ی ظهور امام حسین(ع) تقویت یافت تا بستر را با عنوان « اصلاح»برای قیام مهیا نماید ، البته تفاوت هایی بین «صوره ، انقلاب ، قیام و اصلاح» وجود دارد ، در واژه ی صوره درست است که آن را به انقلاب توصیف می کنیم ، اما خود انقلاب یک واژه ی عربی است ؛ امام حسین(ع) در واژه ی قیام ، جهان را برای قیام آماده کرد ، به عنوان یک فرمانده ی نظامی  می دانست چه اتفاقی می افتد .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه به حق مداری و حق گرایی حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : حضرت علي‌اكبر (ع) جواني حق مدار بود كه هيچ‌گاه گِرد باطل نگشت، و در مقام اهتمام به حق‌گرايي، تا آنجا پيش رفت كه تنها «حق‌مداري» و «حق‌گرايي» را عامل رهايي ترس از مرگ مي‌دانست. مام حسين (ع) در راه كربلا، در سحرگاهي زيبا سوار اسب خود بود كه خوابي اندك بر او چيره شد، و چون بيدار گرديد، چند مرتبه فرمود: «اِنالله وَ اِنّااِلَيه راجعون و الحمدلله ربّ العالمين» حضرت علي‌اكبر (ع) كه سوار بر اسب خويش بود، بي‌درنگ خود را به پدرش رساند و عرض كرد: «اي پدر! فدايت شوم، اين استرجاع و حمد براي چه بود؟» امام فرمود: «هم اكنون خواب، مرا در ربود و در عالم رؤيا ديدم كه كسي ندا داد: اين قوم مي‌روند و سرنوشت مرگ هم به سوي آنان مي‌شتابد.» دانستم كه ما به سوي مرگ مي‌رويم. علي‌اكبر (ع) پرسيد: «اي پدر! مگر ما به حق نيستيم؟» امام فرمود: «آري پسرم، به خدايي كه بازگشت همه ی خلايق به سوي اوست سوگند، كه ما بر حق هستيم. »علي‌اكبر (ع) عرض كرد: «پس، از مرگ هراسي نداريم.» امام چون اين سخن دل‌نشين و زيبا را از فرزند جوانش شنيد، چنين او را دعا كرد: «خداوند، تو را جزاي خير بدهد كه چه فرزند نيكويي براي پدر هستي.»

نماینده عالی وزارت کسور در شهرستان شوش در ادامه یکی از فضایل حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و تصریح نمود : ام البنین خیلی امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  را دوست داشت و چون مادرآنها حضرت فاطمه ی زهرا به شهادت رسیده بود ، چون دوست نداشت این دو امام همام به خاطر نام «فاطمه اذیت شوند به اما علی گفت یک اسم دیگری برای او انتخاب کند و در نتیجه نام ام البنین انتخاب شود» ، ام البنین به کسی گفته می شود که پسر زیاد به دنیا آورده باشد که از این پسرانش پنج نفر در کربلا به شهادت رسیدند .

دکتر عدنان غزی با توجه به این که امروزز هفتم محرم الحرام 1441 هجری قمری منتسب به ابوالفضل العباس(ع) است در بخش پایانی به ، ایثار و از خودگذشتگی آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت : با اینکه حضر ت ابو الفضل (ع)برای آوردن آب به خیام ؛ تک وتنها رفت تا وارد شریعه ی فرات شد وخواست آبی بنوشد ؛ در آن هنگام تشنگی برادرش امام حسین (ع) را یادکرد و آب را ریخت و باخود گفت  « ای نفس خوار شو که حسینم تشنه است» سپس مشک را پر از آب کرد و از شریعه بیرون آمد و خواست مشک آب را به خیمه ها ببرد از قضا به علت محاصره ی دشمن نتوانست ؛ لذا شروع به جنگ کرد و فرمود : « والله ان قطعتموا یمینی // انی احامی ابداً ان دینی // یا نفس من بعد الحسین هونی// و بعده لا کنت ان تکونی // هذا الحسین وارد المنونی//  و تشربین بارد المعین تالله ما هذا فعال دینی » ای نفس! بعد از حسین، زندگی تو ارزش ندارد و نباید بعد از او باقی بمانی، این حسین است که لب تشنه و در خطر مرگ قرار دارد، می‌خواهی آب گوارا و خنک بیاشامی، سوگند به خدا دین من اجازه چنین کاری را نمی‌دهد .از شریعه که بیرون؛  یزید بن زیاد حنفیم د آمد .

پشت درخت نخلی کمین کرد. حکیم بن طفیل سنبسی او را یاری کرد. حکیم، ضربتی بر دست راست عباس وارد کرد. عباس شمشیر را به دست چپ گرفت و به آنان حمله کرده، این رجز را می‌خواند:« والله ان قطعتموا یمینی انّی احامی ابداً عن دینی // و عن امام صادق الیقین نجل النبی الطاهر الامین // به خدا سوگند، اگر دست راست مرا قطع کردید، من پیوسته از دین خود و از امام راستگوی دارای یقین که نوه پیامبر پاک و امین است، دفاع می‌کنم» عباس (ع) آن قدر جنگید که بی حال و ناتوان شد. در این زمان حکیم بن طفیل پشت نخلی کمین کرد و ضربتی بر دست چپ او وارد کرد. عباس (ع) این رجز را خواند:« یا نفس لاتخشی من الکفار و ابشری برحمة الجبّار // مع النبی السید المختار قد قطعوا ببغیهم یساری  // فاصلهم یا رب حر النار // ای نفس، از کفار نترس و در کنار پیامبر، سرور و برگزیده خدا، تو را به رحمت خدای جبار مژده باد. آنان با ستمکاری، دسمت چپ مرا قطع کردند؛ پروردگارا، آنان را به آتش (دوزخ) وارد کن».

از دیگر برنامه های این نشست می توان به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی علی اسدزاده از سبزپوشان سپاه در وصف سقای دشت کربلا » اشاره کرد .

 



:: برچسب‌ها: "نشست صمیمی"سرتیم های گشت"رضویون" در نمازخانه"سپاه ناحیه ی شوش"برگزار شد " ,
:: بازدید از این مطلب : 1095
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.